søndag 9. september 2012

Go! Polmak!

Petter, meg og Einar foran Karlebotn skole
Da har man vært på Finnmarks-kjøretur igjen! Synes det alltid er like fint å få sett litt av hjemfylket mitt, og høsten er ikke det verste man har. Masse fine farger, og alltid masse fint å se på.
Forlatt lærerværelse
Petter Carlsen, Einar Leinonen og jeg kom fra Alta til Tana/Nesseby for å holde kurs i band, komponering og scene-trening. Kursene ble holdt på Karlebotn Skole, en nedlagt skole som nå står tom. Men vi syntes det var kjempestas å ha kurs der fordi, den SÅ virkelig forlatt ut, litt creepy, men stemingsfullt. Da jeg kom dit huska jeg tydelig at denne skolen nok var mitt første ordentlige møte med havet. Den ligger rett ved fjæra. Vi var på klassetur til denne skolen da jeg gikk på barneskolen. Da husker jeg vi var på eksursjon i fjæra og lærte alt om flo og fjære og tang ogsånnt. Sånne ting vi ikke har i Karasjok.


Alle klasserommene var utstyrt med spanskrør.

Nå sies det jo at det spøker der, og det tviler jeg ikke på. Jeg syntes skolen virka kjempeskummel allerede den gangen vi var der på skoletur, og nå så den enda skumlere ut, og det var mange som hadde historier å fortelle om skolen. Bla Magnus Vuolab som var kommet for å holde joike-kurs.
Magnus Vuolab og Inkeri Laitinen

Denne skolen er også The Blacksheeps sitt første øvingslokale.
The Blacksheeps sitt gamle øvingslokale
Mens vi holdt kurs så var det masse til ting som foregikk i Tana og Nesseby. Ut i Kulturen og Levende Lokalsamfunn var overskriftene. Det vil si masse konserter hele dagen overalt. Med Niko Valkeapaa, og landsdelsmusikere, kor og alt mulig. Jeg fikk ikke med meg halvparten, men jeg ska love deg det var ikke lite!






Niko skal ha Masterclass på Karlebotn skole
Så dro vi på konsert i Nesseby Kirke. Vindfullt utenfor kirka.

Inne var det fint!

Stemning i Polmak. Konsert-telt er satt opp.
På lørdag toppet det hele seg med Go! Polmak der alle kursdeltakerne fikk presentere det de hadde gjort de siste dagene. Imponerede ting! Alle på kurset hadde fått til kjempemye på den korte tiden de hadde, det var bare superarti å se! Gleder meg å se mere til dem i fremtiden!

Niko har release-konsert for sin andre CD iår! Produktiv fyr! 



Her e Petter Carlsen oppvarming for Trine Rein lørdag kveld. Skjønner ikke kordan han klarer å være så bra!
 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

RSS