torsdag 2. august 2012

Ingefærte // Ginger tea

Last day of recording vocals in studio with Juhani Silvola.
I had shceduled 9 days to complete all the vocals for my record, which would be more then enough. But what happens...I get ill! 5 of those days my nose was so runny I could not sing anyhting. So after 5 days I could finally sing, but the voice was not at its best... After a few tips from people on Facebook I made some ginger tea that Linda recommened, and have drank that everyday since. It was really good! I love ginger! I feel like I have done a ginger-tea cure....

So here is the recipy: 
Take chunk of ginger and cut it to pieces. Use the blender to smash it in a little bit of water. Pour it into a kettle and boil it up. You don´t need to let it boil. Pour it into a cup or mug and pour hot water over it. The more water the less flavour from the ginger. Add honey or cinnamon if you wish. 

What i also did was buy some eucalytus tea and essensial oil. I mixed my eucalytys tea with my fresh ginger tea, and mixed the essensial oil with almond oil and rubbed it to my chest. I also ate extra omega-3 and c-vitamin, ate chicken soup with alot of garlic, chilis and ginger, and a made a steambath with eucalyptys-oil. So thats what I have been doing all week.

---------------------------------------------------------------------
Jeg hadde satt av 9 dager til innspillingen av vokal til albumet mitt, noe som ville vært mer enn nok. Men hva skjer...Jeg blir syk! 5 av de dagene kunne jeg ikke synge noe pga nesa var så tett. Så etter 5 dager kunne jeg endelig synge, men stemmer var ikke på sitt beste. Etter noen tips fra Facebook laget jeg Ingefærte som Linda anbefalte, og jeg har drukket det hver dag siden. Det var kjempegodt! Jeg elsker jo Ingefær! Nå føles det som jeg har tatt en Ingefærte-kur...

Her er oppskriften: 
Ta en stor bit ingfær og del den opp i mindre biter. Legg den i blenderen med litt vann, og la det dure til ingefæren er knust. Tøm ingefæren i en kaserolle og kok opp. Ikke la det koke lenge. Tøm det over i en mugge eller kopp og tilsett så mye vann du vil. Jo mere vann jo mindre smak i teen. Tilsett honning og kanel om du vil.

Andre ting jeg gjorde denne uke var å kjøpe eucalyptuste og olje. Jeg blandet eucalytusteen min i den friske ingefærteen. Jeg hadde noen dråper eucalytpus olje i mandelolje og masserte det på brystet og halsen, samt tok ansiktsdampbad med eucalyptusolje for å rense opp. Jeg spiste extra mye omega-3 og c-vitamin, og spiste kyllingsuppe med ekstra mye hvitløk, chili og ingefær. Så det har jeg gjort den siste uka...:D

1 kommentar:

  1. Så bra at det virket! :) Gleder meg til å høre resultatet.

    SvarSlett

RSS